اطلاعیه فروشگاه

جهت درخواست هر گونه فایل از طریق تلگرام با ما در ارتباط باشید . telegram.me/ferdos1224

پاورپوینت بازاريابي و مديريت بازار 280 اسلاید

پاورپوینت بازاريابي و مديريت بازار 280 اسلاید

280 اسلاید

مقدمه

pبازاريابي و مديريت بازار يکي از شاخصهاي مهم دانش مديريت است که وظيفه اصلي آن شناخت نيازها و خواسته هاي انساني و رفع آنها از طريق فرايند مبادله منابع مي باشد. چرا که جوامع امروزي بيش از هر زمان ديگري از يک طرف با نيازها و بالاخص خواسته هاي روز افزون انسانها و از طرف ديگر با کمبود منابع مواجه بوده و مديران بايد با منابع محدود موجود جوابگوي خواسته هاي نامحدود افراد باشند.
pبازاريابي داراي مفهوم خيلي گسترده بوده و همان طوري که پيتر دراکر بيان مي کند از ديدگاه مشتريان, بازاريابي دربرگيرنده همه فعاليتهاي يک سازمان است. بنابراين به جاست که به جاي واژه بازاريابي از عبارت مديريت بازار که دربرگيرنده کليه فعاليتهاي فوق است, استفاده گردد.
مفاهيم اساسي بازاريابي:
pبازاريابي علي رقم تصورات اکثر مردم فقط در تلاشهاي کوتاه مدت براي فروش کالاهاي نيمه ضروري و لوکس و تشريفاتي خلاصه نميشود بلکه آن شامل مجموعه اي از فعاليتهاي توليدي, توزيعي و تجاري است که کالاها را سريعتر و ساده تر به دست مصرف کننده نهايي برساند .
pبازاريابي به عنوان يک فرايند مديريتي_ اجتماعي تعريف مي شود که بوسيله آن افراد و گروهها از طريق توليد و مبادله کالا و خدمات با يکديگر به وسيله ابزار مهم و واسطه اي به نام پول و در محلي به نام بازار به تامين نيازها و خواسته هاي خود اقدام مينمايند .
نياز
pنياز کمبودي است که توسط فرد احساس ميشود يا به عبارت ديگر نياز عبارت است از حالت محروميت احساس شده در فرد که اين محروميت آرامش و تعادل آدمي را برهم زده و در او انگيزه اي براي ارضاي آن پديد مي آورد.
خواسته
pخواسته ها بيانگر کيفيت ارضاي نيازها و مطلوبيت هاي دلخواه انسان بوده و در واقع بخش عمده اي از کوشش و تلاش فرد براي نيل به خواسته هاي نامحدود او صورت ميگيرد .
pبسياري از فروشندگان خواسته ها و نيازها را با هم اشتباه ميکنند. براي مثال ممکن است يک کارگردان تصور کند که مردم به فيلم سينمايي خوب نياز دارند در حالي که نياز واقعي آنها سرگرمي مي باشد .
pخواسته هاي راه هاي رفع نياز ها بوده و در حالي که نيازها محدود و تقريبا ثابت هستند .
pخواسته ها با توجه به فرهنگ هاي جوامع و آداب و رسوم, هنجارها, سلايق, طرز تلقي ونيز وضع درآمدي افراد نامحدود و دائما در حال تغيير بوده و گرايش جدي به سوي کالاهاي جديد دارند.
تقاضا
pخواسته هاي انسانها تقريبا نامحدود بوده ولي براي رفع آنها جوامع و موسسات منابع محدودي در اختيار دارند و بدين جهت مصرف کنندگان براي رفع نيازهاي خود کالاها و خدماتي را انتخاب مي کنند که با توجه به قيمت آنها حداکثر رضايت مندي و مطلوبيت را براي آنها فراهم نمايد ولي اين خواسته ها موقعي تبديل به تقاضا مي شوند که با قدرت خريد پشتيباني شوند.

اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 11,250 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
bazaryabi-va-modiriyat_299342_4707.zip176.5k





دسته بندی محصولات
SEO Reports for filepay.ir

ابزار هدایت به بالای صفحه